Nové BMW radu 7

BMW vybrúsilo schopnosti svojej vlajkovej lode v luxusnom segmente. Nová verzia BMW radu 7 dáva jasne najavo svoje postavenie výrazným vzhľadom, sofistikovanou eleganciou a úplne novými technológiami ovládania, asistenčných systémov vodiča a konektivity.

Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7
Nové BMW radu 7

30.1.2019

Svetová premiéra nového BMW radu 7: Prémiový výrobca automobilov, značka BMW, vybrúsila schopnosti svojej vlajkovej lode v luxusnom segmente. Nový dizajn exteriéru vyjadruje neprehliadnuteľnú prítomnosť a elegantnú precíznosť. Novo zariadený interiér vytvára vycibrenú atmosféru pohodlia a komfortu pri dlhých cestách.


Nový výrazný a dominantný vzhľad vďaka prednej časti vyššej o 50 milimetrov. Nové typické obličky BMW s jednodielnym rámikom a celkovou plochou väčšou o približne 40 percent. Vozidlo dostalo užšie jednotky štandardne dodávaných adaptívnych LED svetlometov, na požiadanie sa montujú laserové svetlomety BMW Laserlight, ktoré dosvietia do vzdialenosti 560 m. Vonkajšie otvory na vstup vzduchu s veľkými lakovanými plochami a s príťažlivými chrómovými lištami.


Vertikálne výduchy Air Breathers na predných paneloch vytvárajú bokom vozidla extra pocit precíznosti, čistoty a odolnosti. Bočné lišty sa teraz tiahnu až po zadný nárazník.
Výrazne prepracovaná zadná časť. Obrysy zadného nárazníka sa inšpirovali tvarmi predných otvorov na nasávanie vzduchu. Zapracované koncovky výfukov dostali väčšie chrómové rámiky. Nové priestorovo stvárnené a o 35 milimetrov užšie zadné svetlá s červeno/čiernym povrchom. Jasne tvarované a veľmi úzke svetelné pásy (šírka šesť milimetrov) za chrómovou lištou medzi zadnými svetlami vytvárajú extra príťažlivý dizajnový prvok.


Nové BMW radu 7 sa dodáva vo dvoch verziách karosérie, pričom predĺžená verzia ponúka svojich extra 14 centimetrov na rázvore v prospech zadných pasažierov. Štandardná (5 120 mm) aj predĺžená (5 260 mm) karoséria medzigeneračne narástli o 22 mm. Šírka (1 902 mm) a výška (1 467 mm/1 479 mm predĺžená verzia) sa nezmenili.


Bohatšia ponuka farieb exteriéru a diskov kolies z ľahkých zliatin. Design Pure Excellence pre exteriér aj interiér a balík M Sport predstavujú nové možnosti individuálnych úprav. Dostupná je aj rozšírená ponuka vysoko leštených prvkov Shadow Line z portfólia BMW Individual.
Štylisticky vycibrený interiér. Exkluzívne čalúnenie kožou Nappa s rozšíreným prešívaním, nové obklady interiéru z amerického duba a náladové prvky so vzhľadom z dymového skla vytvárajú harmonicky vypracovanú luxusnú atmosféru. Kožou čalúnený volant s upraveným rozmiestnením multifunkčných tlačidiel. Miesto na bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov sa po novom premiestnilo pred držiaky nápojov. BMW Touch Command s aktualizovaným hardvérom aj softvérom. Systém zábavy pre zadné sedadlá dostal 10-palcovú full-HD dotykovú obrazovku a Blu-ray prehrávač.


Upravené akustické vlastnosti zlepšujú komfort cestovania na dlhé vzdialenosti: zlepšené odhlučnenie v oblasti zadných blatníkov, B-stĺpikov a krytov bezpečnostných pásov vzadu, bočných okien ako aj zadného okna (akustické sklá).


Aktualizovaná ponuka motorov. Všetky motory spĺňajú limity normy Euro 6d-TEMP. Motor V12 s objemom 6,6 litra v modeli BMW M760Li xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 12,5 – 12,4 l/100 km; kombinované emisie CO2: 285 – 282 g/km) dostal filter pevných častíc pre benzínové motory a jeho výkon sa zvýšil na 430 kW (585 k). Výkon nového motora V8 s objemom 4,4 litra narástol v modeli BMW 750i xDrive o 60 kW (80 k) na 390 kW (530 k) (kombinovaná spotreba paliva: 9,5 – 9,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 217 – 217 g/km) a dostal ho aj model BMW 750Li xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 9,6 – 9,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 218 – 218 g/km).


V ponuke sú aj tri 3-litrové radové 6-valcové naftové motory, ktoré majú až do štyroch turbodúchadiel. Modely BMW 750d xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 6,0 – 5,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 157 – 152 g/km) a BMW 750 Ld xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 6,1 – 5,9 l/100 km; kombinované emisie CO2: 160 – 155 g/km) sa môžu pochváliť nesmiernym výkonom až 294 kW (400 k). Pohonná jednotka pod kapotami modelov BMW 740d xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 6,0 – 5,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 158 – 148 g/km) a BMW 740Ld xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 6,0 – 5,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 158 – 149 g/km) dosahuje maximálny výkon 235 kW (320 k). Základný motor v novom BMW radu 7 dosahuje výkon 195 kW (265 k) a  nachádza sa v modeloch BMW 730d (kombinovaná spotreba paliva: 5,5 – 5,3 l/100 km; kombinované emisie CO2: 144 – 138 g/km), BMW 730Ld (kombinovaná spotreba paliva: 5,5 – 5,3 l/100 km; kombinované emisie CO2: 145 – 139 g/km), BMW 730d xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 5,7 – 5,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 150 – 143 g/km) a BMW 730Ld xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 5,8 – 5,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 153 – 147 g/km).


Plug-in hybridné verzie nového BMW radu 7 dostali špeciálne upravený radový 6-valcový benzínový motor a lepšiu vysokonapäťovú batériu. Systémový výkon v režime SPORT vzrástol na 290 kW (394 k). Dojazd na elektrinu sa zvýšil na 50 – 58 kilometrov. Kombinovaná spotreba verzií BMW 745e, BMW 745Le a BMW 745 Le xDrive osciluje medzi 2,6 až 2,1 l/100 km, do ovzdušia sa pritom dostáva iba 59 — 48 g CO2/km, kombinovaná spotreba elektrickej energie je 16,3 — 15,0 kWh/100 km.


Prepracovaná technológia podvozka zaručuje výnimočné vyváženie medzi luxusným komfortom jazdy a dynamickými schopnosťami, ktorými sa značka BMW preslávila. Adaptívne tlmiče a vzduchové odpruženie na oboch nápravách patrí do štandardnej výbavy. Integrálne Aktívne Riadenie a systém Executive Drive Pro s aktívnymi stabilizátormi (nedostupné pre modely s pohonom plug-in hybrid) v ponuke prvkov dodávaných na želanie. BMW M760Li xDrive a modely s pohonom plug-in hybrid so špeciálne naladeným podvozkom.


Ďalší pokrok smerom k automatizovanej jazde. Výnimočne široká ponuka asistenčných systémov vodiča. Systém Driving Assistant Professional so systémom aktívneho riadenia a udržiavania v jazdnom pruhu.


Štandardne dodávaný Parkovací asistent teraz obsahuje aj Asistent pri cúvaní, ktorý si dokáže zapamätať posledných prejdených 50 metrov a samostatne do tejto vzdialenosti cúvať.


Štandardne dodávaný BMW Live Cockpit Professional s navigáciou, plne digitálnou 12,3-palcovou prístrojovou doskou a s 10,25-palcovou stredovou obrazovkou Control Display s konzistentnou a modernou grafikou. Nový ovládací systém BMW Operating System 7.0 umožňuje mimoriadne rýchly prístup k nastaveniam a funkciám, široké možnosti individuálneho nastavenia obrazoviek ako aj viac spôsobov ovládania cez dotykovú obrazovku, ovládač iDrive Controller, tlačidlá na volante, hlasové ovládanie a ovládanie gestami.

Osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant slúži ako digitálny asistent a expert na vozidlo. Ovláda sa prirodzenými hlasovými povelmi. Osviežujúce a relaxačné programy plus tri zážitkové režimy Experience Mode so špeciálnym nastavením osvetlenia, klimatizácie, vôní, masážnej funkcie sedadiel, tienenia, vykurovania či ventilácie sedadiel. Zabudovanie softvérov ako Microsoft Office 365 a Skype for Business. Systém vzdialenej aktualizácie softvéru pre aktualizácie funkcií vozidla cez vzduch.

Objavte viac