en

Nový model BMW M2

Nový model BMW M2 sa predstavuje ako učebnicový zdroj radosti z jazdy pre puristov a zároveň zvyšuje latku kompaktných vysokovýkonných športových vozidiel v prémiovom segmente. Najpodstatnejšiu časť inovácií predstavuje nárast výkonu o 20k. Vysokootáčkový šesťvalcový benzínový motor s technológiou M TwinPower Turbo teraz dosahuje maximálny výkon 480 k. Dopĺňajú ho dizajnové prvky exteriéru, vynovený interiér a zapracovanie operačného systému BMW 8.5.

Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2
Nový model BMW M2

24.6.2024

Nový model BMW M2 (kombinovaná spotreba paliva: 9,8 – 9,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 223 – 218 g/km podľa cyklu WLTP, trieda CO2: G) sa predstavuje ako učebnicový zdroj radosti z jazdy pre puristov a zároveň zvyšuje latku kompaktných vysokovýkonných športových vozidiel v prémiovom segmente. Neopakovateľným spôsobom posúva zážitok z výkonu v tejto triede vozidiel na úplne novú úroveň. Nový model BMW M2 dosahuje ešte vyšší výkon, prináša väčší vizuálny dojem ako kedykoľvek predtým a predstavuje inovatívne prvky výbavy. Najpodstatnejšiu časť inovácií vozidla predstavuje nárast výkonu o 15 kW (20 k). Vysokootáčkový šesťvalcový benzínový motor s technológiou M TwinPower Turbo teraz dosahuje maximálny výkon 353 kW (480 k). Dopĺňajú ho nové dizajnové prvky exteriéru, vynovený interiér a zapracovanie operačného systému BMW 8.5, ktorý tvorí základ najnovšej generácie ovládacieho rozhrania BMW iDrive.

Súbor inovácií špičkového kompaktného športového vozidla zvyšuje atraktivitu vstupného modelu do sveta vysokovýkonných vozidiel z rodiny BMW M GmbH. Nový model BMW M2 posúva svoju koncepciu pohonu s radovým šesťvalcovým motorom, na požiadanie dodávanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a s klasickým pohonom zadných kolies, čo predstavuje medzi konkurentmi jedinečnú kombináciu, do nového štádia vývoja. V kombinácii s kompaktnými rozmermi, technológiou podvozku dokonale vyladenou pre každodenné jazdenie na ceste aj na okruhu a s najmodernejším konceptom ovládania umožňujúcim individualizáciu nastavenia vozidla, prichádza nový model M2 ideálne vybavený na napísanie ďalšej kapitoly v histórii úspechu značky BMW M v tomto segmente.

Nový model BMW M2 sa bude, spolu s novým modelom BMW radu 2 Coupé, vyrábať v závode spoločnosti BMW Group v San Luis Potosí v Mexiku. Celosvetovo príde na trh s postupným spustením výroby od augusta 2024. Viac ako 40 percent celkového predaja pripadne na Európu. Najdôležitejším jednotlivým trhom budú USA, nasledované Nemeckom, Čínou, Veľkou Britániou a Japonskom.

Šesťvalcový radový motor s extra výkonom a krútiacim momentom

Okrem samotnej surovej sily zohráva kľúčovú úlohu pri výkone, ktorý ponúka nový model BMW M2, aj nenapodobiteľný spôsob, akým šesťvalcový radový motor túto silu dodáva. Vylepšená verzia motora v novej edícii vysokovýkonného športového vozidla ešte intenzívnejšie kladie dôraz na lineárny nárast výkonu, ktorý pokračuje až do vyšších otáčok, čo patrí k charakteristickým vlastnostiam modelov so znakom M. Jeho maximálny krútiaci moment je k dispozícii v širokom pásme medzi 2 650 až 6 130 ot./min. V prípade voľby nového modelu BMW M2 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (kombinovaná spotreba paliva: 10,2 – 10,0 l/100 km; kombinované emisie CO2: 231 – 226 g/km podľa cyklu WLTP, trieda CO2: G), vrcholí krútiaci moment na hodnote 550 Nm. A keď výkon prenáša štandardne dodávaná osemstupňová prevodovka M Steptronic so softvérom Drivelogic, stúpne jeho hodnota na 600 Nm. Motor dodáva zvýšený maximálny výkon 353 kW (480 k) pri 6 250 ot./min., pričom otáčky vrcholia až pri hodnote 7 200 ot./min.

Aby vodiči mohli ešte intenzívnejšie preskúmať vylepšené vlastnosti výkonu motora, dostal ďalšie úpravy reakcií akcelerátora vo všetkých režimoch jazdy, ktoré si môžu zvoliť prostredníctvom ponuky M Setup. Nový model BMW M2 ponúka vo výsledku citeľne rýchlejšie reakcie na podnety vodiča na zrýchlenie. A to tak v kombinácii s osemstupňovou prevodovkou M Steptronic, ako aj s voliteľne dodávanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Schopnosť nového modelu BMW M2 ponúknuť ďalšie zlepšenie nárastu výkonu pochádza z výnimočne mohutnej technologickej základne. Jeho 3,0-litrový motor sa od agregátu v modelovom rade BMW M3/BMW M4 líši len v niekoľkých detailoch. Zvýšená hodnota najvyššieho výkonu nového modelu BMW M2 vytvára predpoklady, aby si robil nárok na vedúce postavenie v segmente kompaktných vysokovýkonných automobilov. Okrem toho teraz dosahuje výkonovú rovnováhu s verziami nových modelov BMW M3 Sedan (kombinovaná spotreba paliva: 10,1 – 10,0 l/100 km; kombinované emisie CO2: 230 – 227 g/km podľa cyklu WLTP, trieda CO2: G) a BMW M4 Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,1 – 10,0 l/100 km; kombinované emisie CO2: 230 – 226 g/km podľa cyklu WLTP, trieda CO2: G) s manuálnymi prevodovkami.

Skúsenosti z pretekárskych okruhov prinášajú výkon, ktorý vyvoláva úsmev

Okrem dvojice mono-scroll turbodúchadiel, nepriameho medzichladiča a elektronicky riadeného obtokového ventilu zahŕňa technológia M TwinPower Turbo spojená s radovým šesťvalcovým motorom aj vysokotlakové vstrekovanie High Precision Injection, variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC a plne variabilné časovanie vačkového hriadeľa Double-VANOS. Motor dostal aj celý rad detailov prevzatých priamo z konštrukcie pretekárskych automobilov. Ich vplyv najviac vidno v jeho bleskovo rýchlej odozve, ochote stúpať do otáčok a v schopnosti dosahovať vysoký výkon pri jazde na okruhu. Tieto detaily zahŕňajú extrémne tuhú kľukovú skriňu, odľahčený kovaný kľukový hriadeľ, vnútornú stenu valcov s kovovým povlakom nanášaným pomocou oblúka a vnútornú časť hlavy valcov vyrobenú pomocou 3D tlače.

M-špecifický chladiaci systém zabezpečuje, že komponenty hnacieho ústrojenstva si udržiavajú optimálnu prevádzkovú teplotu aj pri vysokom zaťažení. Olejový okruh prešiel takými úpravami, aby zvládol mimoriadne dynamické jazdné situácie. Olejové čerpadlo s vlastným ovládaním zaisťuje spoľahlivé zásobovanie olejom aj pri extrémnom pozdĺžnom a priečnom zrýchlení.

Motor posiela svoju hnaciu silu štandardne cez osemstupňovú prevodovku M Steptronic so softvérom Drivelogic. Tlačidlo Drivelogic, integrované do voliča prevodovky, umožňuje meniť charakteristiku radenia prevodovky výberom troch jasne rozlíšiteľných nastavení. Volič prevodovky v najnovšom dizajne M a radiace páčky na volante umožňujú kedykoľvek zasiahnuť do procesu voľby prevodového stupňa.

Vodiči, ktorí túžia po spojení intenzívneho zážitku z výkonu s ešte priamejšou interakciou s hnacím ústrojenstvom, si môžu na želanie zvoliť šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Tá spolupracuje s asistentom radenia prevodových stupňov Gear Shift Assistant, ktorý využíva ovládanie rýchlosti zaraďovania na zabezpečenie podraďovania pri brzdení v zákrutách bez nebezpečenstva šmyku.

Bez ohľadu na formu prenosu sily, ktorú si zákazník vyberie pre svoj nový model BMW M2, skráti zvýšený výkon motora čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h o 0,1 sekundy. Novému modelu BMW M2 so štandardnou prevodovkou trvá zrýchlenie 4,0 sekundy, s voliteľnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou 4,2 sekundy. Nárast výkonu sa prejavuje aj pri šprinte z 0 na 200 km/h, čo v prípade verzie modelu BMW M2 s osemstupňovou prevodovkou M Steptronic prináša zlepšenie o 0,6 sekundy (teraz 12,9 sekundy). O rovnaký čas sa skráti zrýchlenie aj s voliteľnou manuálnou prevodovkou (na 13,7 sekundy). Maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 250 km/h, s voliteľne dodávaným balíkom M Driver's Package môže poskočiť až na 285 km/h. Dynamický výkon podporuje emocionálne bohatý zvuk motora, ktorý vykúzli špeciálny M výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami.

Vizuálne pôsobivý dizajn exteriéru so sviežimi doplnkami

Dôsledne tvarované povrchy a atletické proporcie zvýrazňujú čistokrvný výkonnostný charakter nového modelu BMW M2, pričom jeho kompaktné rozmery a široké rozchody kolies vpredu aj vzadu podčiarkujú jeho vizuálne dramatický efekt.

Príťažlivý vzhľad dvojdverového vozidla zvýrazňujú dizajnové prvky špecifické pre modely M prispôsobené funkčným požiadavkám na vedenie chladiaceho vzduchu a aerodynamickú rovnováhu. Veľké horizontálne orientované obličky mriežky chladiča BMW a trojdielne spodné otvory na nasávanie vzduchu zlepšujú chladenie komponentov pohonu a bŕzd.

LED svetlomety špecifické pre daný model našli svoje miesto pri vonkajších okrajoch prednej časti. Poctu ikonickým modelom BMW 02 skladajú iba dva kruhové svetlomety, pričom každý z nich zastáva funkciu stretávacích, aj diaľkových svetlometov. Svetlovody v tvare písmena U na spodnom okraji svetlometov slúžia ako denné, aj smerové svetlá. Na želanie sú k dispozícii aj adaptívne LED svetlomety s neoslňujúcim asistentom diaľkových svetiel BMW Selective Beam a M svetlá Shadowline s tmavými vložkami.

Profil vysokovýkonného modelu formujú elegantné línie, ktoré patria k charakteristickým znakom kupé vozidiel značky. V kombinácii s výraznými nástavcami prahov a svalnatými blatníkmi tak vzniká kompaktný dvojdverový tvar s výrazným športovým charakterom. Nový model BMW M2 možno objednať aj so strechou M Carbon, ktorá nielen, že znižuje hmotnosť vozidla o približne šesť kilogramov, ale znížením jeho ťažiska zároveň zvyšuje agilitu.

Zadný nárazník nového modelu BMW M2 dostal výrazne tvarovaný difúzor v štýle pretekárskych vozidiel. Výfukový systém ústi do dvoch párov koncoviek výfuku umiestnených v značnej vzdialenosti od okrajov zadnej časti a vizuálne pripomínajúcich pretekárske gény modelu M2. Dvojité koncovky výfuku teraz štandardne dostali čiernu farbu. Čierny nápis názvu modelu na veku batožinového priestoru a na maske chladiča vytvára obzvlášť noblesný dojem strieborným lemovaním.

Výrazne rozšírená paleta lakov a disky kolies z ľahkej zliatiny s novým vzorom

Zákazníci si môžu svoj nový model BMW M2 objednať v troch základných farbách, piatich metalických odtieňoch a šiestich povrchových úpravách z ponuky BMW Individual. Výrazne rozšírená paleta zahŕňa nové farby ako základná žltá Sao Paulo Yellow, alebo metalízy červená Fire Red, modrá Portimao Blue a sivá Skyscraper Grey. Výber lakov pre nový model BMW M2 zo škály BMW Individual teraz zahŕňa aj farby ako zelená Java Green, modrá Voodoo Blue, sivá Grigio Telesto a purpurová Twilight Purple.

Nový model BMW M2 štandardne jazdí na M diskoch kolies z ľahkej zliatiny so vzorom s dvojitými lúčmi a s čiernou povrchovou úpravou Jet Black. Na prednej náprave dosahujú rozmery 19 palcov a 20 palcov na zadnej náprave. Novinku v ponuke predstavujú M disky kolies z ľahkej zliatiny s dvojitým lúčovým dizajnom s rovnakými rozmermi, avšak v striebornej farbe Silver. V prípade voľby balíka výbavy M Race Track ich možno obuť do okruhových pneumatík.

Nové volanty a čalúnenia sedadiel, škrupinové sedadlá M Carbon dostupné aj ako samostatný prvok

Volant, najdôležitejšie spojenie medzi vodičom a automobilom, prešiel kompletne novým vývojom, čo prináša svieži vzhľad interiéru kompaktného vysokovýkonného modelu. Štandardne montovaný M kožený volant nového modelu BMW M2 dostal veniec so zrezanou spodnou časťou a precízne upravené ramená. Červená stredová značka v polohe 12 hodín, radiace páčky a dve M tlačidlá na výber individuálne nakonfigurovaných nastavení vozidla vytvárajú intenzívny pocit z pretekárskeho automobilu. Volant M Alcantara je teraz k dispozícii s rovnakým vzhľadom. Obe verzie volantu ponúkajú na požiadanie aj funkciu vyhrievania.

Voliteľne dodávané sedadlá M Sport čalúnené kožou Vernasca teraz možno objednať aj v červeno/čiernom dvojfarebnom vyhotovení. Okrem toho možno odľahčené škrupinové sedadlá M Carbon objednať do nového modelu BMW M2 nielen v spojení s balíkom M Race Track, ale teraz aj ako samostatnú položku. Vďaka čalúneniu kožou Merino, viacsmernému elektrickému nastavovaniu, odnímateľným opierkam hlavy a možnosti pridania viacbodových pásov zvyšujú úroveň pohodlia vozidla, ako aj jeho pretekárske schopnosti.

Operačný systém BMW 8.5, digitálne ovládanie klimatizácie

Obsah špecifický pre M na zakrivenom displeji BMW Curved Display a na voliteľnom BMW Head-Up displeji umocňuje progresívnu auru interiéru športového vozidla. Plne digitálne zoskupenie obrazoviek, ktoré pozostáva z 12,3-palcového informačného displeja prístrojovej dosky a 14,9-palcového stredového dotykového ovládacieho displeja, vytvára základ pre najnovšiu vývojovú verziu ovládacieho/operačného systému BMW iDrive založeného na operačnom systéme BMW Operating System 8.5. Funkcie klimatizácie sa teraz ovládajú aj digitálne. Nastavenia teploty a ventilácie, ako aj vyhrievanie sedadiel a, ak sa nachádza vo výbave, aj vyhrievania volantu, možno v novom modeli BMW M2 ovládať buď dotykom pomocou špeciálnej položky ponuky v spodnej časti stredového dotykového displeja, alebo hlasovým príkazom prostredníctvom inteligentného osobného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant.

Intenzívne rozšírenie digitalizácie vedie k zníženiu počtu tlačidiel a ovládacích prvkov v kokpite a sprevádza ho aj prepracovanie palubnej dosky. Nové ovládacie prvky nastavenia mriežok vetracích otvorov v strede palubnej dosky a na strane vodiča a spolujazdca v kokpite umožňujú nastavenie smeru prúdenia vzduchu pomocou otáčania a naklápania.

Obklady palubnej dosky a stredovej konzoly nového modelu BMW M2 štandardne dostali matnú farbu Dark Graphite. Na želanie ich môžu nahradiť tmavé hliníkové obklady so vzorom Aluminium Rhombicle Antracite, karbónové lišty M Carbon Fiber, alebo nové obklady so vzhľadom jemne kefovaného hliníka Fine Brushed Aluminum.

Koncepcia ovládania špecifická pre M, rozsiahla štandardná výbava

Srdce konceptu ovládania špecifického pre M tvorí tlačidlo Setup na stredovej konzole. To poskytuje priamy prístup k možnostiam nastavenia motora, štandardne dodávanému adaptívnemu M zaveseniu kolies, riadeniu M Servotronic, integrovanému brzdovému systému pracujúcemu v spojení s brzdami M Compound a k funkcii M Traction Control, ktorá umožňuje vodičovi nastaviť jej individuálne zásahy obmedzenia preklzu kolies. Prostredníctvom M Setup sa aktivuje a deaktivuje aj Asistent radenia prevodových stupňov Gear Shift Assistant voliteľnej manuálnej prevodovky.

Štandardná výbava nového modelu BMW M2 zahŕňa aj trojzónovú automatickú klimatizáciu, ambientné osvetlenie, HiFi ozvučenie, bezdrôtovú nabíjačku a BMW Live Cockpit Plus s navigačným systémom BMW Maps. Rovnako štandardná integrácia smartfónov umožňuje používanie rozhraní Apple CarPlay® a Android Auto™. Medzi štandardne dodávané čiastočne autonómne jazdné a parkovacie systémy patria Varovanie pred kolíziou vpredu, Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia, funkcia Speed Limit Info s indikátorom zákazu predbiehania, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu a Park Distance Control so senzormi v prednej a zadnej časti vozidla. Medzi voliteľné položky patrí Driving Assistant, Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go, ako aj parkovací asistent Parking Assistant s asistentom cúvania Reversing Assistant.

V zozname možností dodávaných na želanie sa nachádzajú aj prvky ako Comfort Access, elektricky ovládané posuvné a výklopné strešné okno a ozvučenie Harman Kardon Surround Sound System. Okrem BMW Head-Up Display obsahuje voliteľný BMW Live Cockpit Professional v novom modeli BMW M2 aj rozšírenú realitu Augmented View, ktorá sa zobrazuje na stredovom ovládacom displeji.

Objavte viac

Súbory cookie na doméne bmw-lioncar.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.