en

Úplne nové BMW radu 8 Coupé

Predstavenie nového modelu BMW radu 8 Coupé píše novú kapitolu v dlhej histórii bavorského prémiového výrobcu zmyselných športových automobilov. A pridáva aktuálnej modelovej ofenzíve v luxusnom segmente mimoriadne dynamický nádych. Nový model BMW radu 8 Coupé predstavuje vozidlo snov, ktoré spája výnimočný výkon, emotívny dizajn, špičkový luxus a najpokrokovejšie prvky výbavy v oblasti možností zobrazovania, ovládania, užívateľského rozhrania, asistenčných prvkov vodiča a konektivity

Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé
Úplne nové BMW radu 8 Coupé

9.7.2018

Koncepcia vozidla a dizajn.

Športové vozidlo s vášňou a charakterom.

Celosvetový začiatok predaja nového modelu BMW radu 8 Coupé je naplánovaný na november 2018. Športové vozidlo sa bude vyrábať v závode BMW v meste Dingolfing, kde vzniká aj BMW radu 7. Vozidlo tak bude využívať skúsenosti v oblasti výroby luxusných vozidiel. Číslica 8 v označení modelu podčiarkuje výnimočné postavenie v rámci modelovej palety značky BMW. Pri vývoji sa konštruktéri zameriavali najmä na to, aby BMW radu 8 Coupé poskytovalo vzrušujúcu dynamiku jazdy. Karoséria, pohon a podvozok boli vyladené tak, aby dosiahli špičkovú ovládateľnosť, precíznosť riadenia a vyváženosť, ktoré sa očakávajú od špičkového športového vozidla. V rámci vývoja sa k mimoriadne výkonným motorom dolaďovali aj inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive a prvky z programu BMW EfficientLightweight. Nové BMW radu 8 Coupé sa vyvíjalo súčasne s pretekárskym vozidlom BMW M8 GTE.

Dizajn exteriéru: nový dizajnový jazyk dáva športovej príťažlivosti novú tvár.

Dizajn exteriéru nového modelu BMW radu 8 Coupé stelesňuje veľmi modernú formu príťažlivej športovej krásy spojenej s nádychom exkluzivity a zvádzania zmyslov. Sériový model tak nadväzuje na očakávania, ktoré vyvolala štúdia BMW Concept radu 8 prvý raz predstavená v roku 2017 na podujatí Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Jeho výrazná aura je výsledkom nového dizajnového prístupu zameraného na čistotu, modernosť a na vyvolávanie emócií. Expresívne tvary povrchov karosérie umocňujú dynamický charakter nového modelu BMW radu 8 Coupé viac a intenzívnejšie ako v prípade akéhokoľvek iného modelu.

Nízko položená karoséria, predĺžená silueta so štíhlou kresbou okien a línia strechy, ktorá sa elegantne ponára do výrazne tvarovanej zadnej časti. Základné proporcie nového dvojdverového modelu BMW radu 8 Coupé, ktorý vyzerá, akoby bol prilepený k vozovke, určujú rozmery ako dĺžka 4 843 mm, šírka 1 902 mm, výška 1 341 mm a rázvor s hodnotou 2 822 mm. Všetko ostatné predstavuje pocit čistej dynamiky a vytvára z BMW radu 8 Coupé luxusné športové vozidlo, z ktorého doďaleka srší vášeň a charakter.

Interiér a výbava.

Luxusná atmosféra s výnimočnými športovými prvkami.

Moderný a minimalistický dizajn exteriéru pokračuje aj v interiéri nového modelu BMW radu 8 Coupé. Sofistikovaný a do detailu premyslený dizajn interiéru je plný precíznych detailov a vytvára harmonický balans medzi dynamikou zameranou na vodiča a luxusnou eleganciou. Vodiča aj spolujazdca obklopuje pocit priestoru typický pre športové vozidlá doplnený o exkluzívnu atmosféru vozidla z luxusného segmentu.

Hladký prechod medzi palubnou doskou a výplňami dverí zjemňujú nadväzujúce povrchy a starostlivo vybrané materiály. Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW radu 8 Coupé je celokožené čalúnenie palubnej dosky a výplní dverí. Pokovované povrchy orámovania bočných výduchov klimatizácie a linky v blízkosti vnútorného otvárania dverí vizuálne vytvárajú jednoliaty celok. Mechanizmus otvárania dverí dostal tvar zatvorenej sponky, čo umožňuje mimoriadnu štýlovú čistotu spracovania.

Pozdĺžne orientované línie navádzajú pohľad smerom dopredu.

Všetky línie smerujú pozdĺžne, čím podvedome upriamujú pohľad na vozovku a podporujú športovú jazdu. Je to mimoriadne zrejmé najmä zo širokej stredovej konzoly, ktorá stúpa smerom k palubnej doske v prednej časti a jasne tak oddeľuje priestor vodiča a spolujazdca. Nad sebou sa tu nachádzajú horizontálne zostavené ovládacie tlačidlá a displeje klimatizácie, audiosústavy a nad tým všetkým samostatne stojaci hlavný zobrazovací displej Control Display.

Jasne a čisto usporiadané ovládacie prvky pomáhajú vodičovi sústrediť sa na to, čo sa deje pred ním. Okrem voliča automatickej prevodovky a ovládača iDrive Controller sa na stredovej konzole nachádza aj ovládač jazdného zážitku a štartovacie tlačidlo združené v novom dizajne funkčných ovládačov s aktívnou dotykovou odozvou. Nový tvar dostalo aj ovládanie svetlometov a pozostáva z bloku tlačidiel umiestneného medzi volantom a dverami vodiča. Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW radu 8 Coupé je aj kožený športový volant s multifunkčnými tlačidlami a s páčkami pre manuálne radenie rýchlostí. Súčasťou štandardnej výbavy verzie BMW M850i xDrive Coupé je aj M kožený volant.

Motory, prevodovka a BMW xDrive.

Jedinečný výkon vytvára špičkové dynamické zážitky.

Model BMW M Performance, ktorý bude dostupný už od začiatku predaja, ponúka mimoriadne očarujúcu ukážku toho najlepšieho zo športových schopností nového modelu BMW radu 8 Coupé. Pod kapotou verzie BMW M850i xDrive Coupé pracuje motor V8 s výkonom 390 kW (530 k), ktorý absolvoval hĺbkovú revíziu a ukrýva neskutočnú silu. Slúži ako opojný mix fenomenálneho výkonu a typického zvuku motorov V8. Druhý motor v ponuke v čase príchodu na trh jasne ukáže schopnosti nového modelu BMW radu 8 Coupé pri cestovaní na dlhé trasy. Naftový radový šesťvalec s výkonom 235 kW (320 k) spája vo verzii BMW 840d xDrive Coupé okamžitý ťah s ukážkovou účinnosťou, ktorá počas cestovania výrazne redukuje množstvo zastávok na doplnenie paliva. Všetky motory dostupné pre nový model BMW radu 8 Coupé sa spájajú s novou a vylepšenou verziou 8-stupňovej prevodovky Steptronic. Širší rozsah prevodových pomerov a nová ovládacia elektronika pomáhajú zvýšiť celkovú účinnosť pohonného reťazca. Nové tlmiče kmitov potláčajú nerovnomerné otáčky motora a prešmykovanie meniča, čo zvyšuje komfort. Upravené ovládanie hydrauliky umožňuje športovejšiu zmenu rýchlostí páčkami na volante. Nový systém xDrive ponúka aj nastavenie, ktoré uprednostňuje pohon zadných kolies. Ten sa využíva pri zvlášť dynamickom jazdnom štýle. Elektronicky ovládaná uzávierka zadného diferenciálu verzie BMW M850i xDrive Coupé dáva ovládateľnosti ešte športovejší nádych.

Nový motor V8 s bezkonkurenčným výkonom a nezameniteľným zvukom.

Kompletne prepracovaný od kľukovej skrine až po riadiacu jednotku. Vynovený 8-valcový motor sa prvý raz predstaví na palube verzie BMW M850i xDrive Coupé, kde poslúži ako opojný mix fenomenálneho výkonu a typického zvuku motorov V8. Dve vzduchom chladené turbodúchadlá twin-scroll umiestnené vo V medzi radmi valcov sú len jedným z typických prvkov 4,4-litrovej pohonnej jednotky. Technologický balík BMW TwinPower Turbo obsahuje turbodúchadlo, vysokotlakové vstrekovanie paliva High Precision Injection, plne variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC a variabilné časovanie vačkového hriadeľa Double-VANOS. Novo navrhnutá tepelná izolácia zaručuje mimoriadne účinnú termoizoláciu kľukovej skrine a hlavy valcov. Nový systém zapaľovania umožňuje jemnejšie a rýchlejšie štartovanie motora pri aktivovanej funkcii štart-stop. Ovládač jazdného zážitku môže aktivovať extrémne športové aj mimoriadne pohodlné nastavenie pohonu, čím odhalí široký rozsah schopností nového motora. V režimoch SPORT a SPORT+ sa reakcie motora ako aj typický zvuk V8 prepnú tak, aby poskytovali maximálne dynamický zážitok. A to zvlášť v režime SPORT+.

Vylepšený priebeh výkonu, vyššia účinnosť a menej emisií.

Pre rýchlejšie a stabilnejšie spaľovanie sa upravilo nasávacie potrubie tak, aby podporovalo rýchlejšiu výmenu plynov. Zväčšené turbodúchadlá typu twin-scroll a variabilita nastavovania časovania aj zdvihu ventilov umožňujú lepšiu výmenu plynov a recirkuláciou výfukových plynov prispievajú k zníženiu spotreby. Elektronicky ovládané obtokové klapky a ventily zabezpečujú dynamický nárast plniaceho tlaku vzduchu a zároveň vytvárajú vynikajúci zvuk motora. Okrem toho sa ich činnosť pozitívne prejavuje na znižovaní emisií vo všetkých jazdných režimoch. Úpravami prešlo aj nasávacie potrubie, čo znížilo straty pri prúdení. Prepojenie nasávacích potrubí pre oba rady valcov zaručí mimoriadne pravidelné pulzovanie pri výmene plynov a následne citeľne vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach motora.

Nárastu výkonu o 50 kW (68 k) oproti predchodcovi si nevyžiadal nárast hmotnosti motora. Nový motor V8 tak dosahuje výkon 390 kW (530 k) dostupný v rozsahu od 5 500 do 6 000 ot./min. Maximálny krútiaci moment sa zvýšil o 100 Nm na 750 Nm. Pre dlhšie trvajúci ťah je k dispozícii od 1 800 do 4 600 ot./min.

Verzia BMW M850i xDrive Coupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Kombinovaná spotreba 10,5 - 10,0 l/100 km* a kombinované emisie CO2 s hodnotou 240 - 228 g/km* jasne ukazujú, že nárast výkonu 8-valcového motora sa spája aj so zvýšením jeho účinnosti. Emisie sa znížili aj vďaka použitiu väčšieho katalyzátora umiestneného blízko pri motore a filtra pevných častíc pre benzínový motor. Motor tak spĺňa všetky dôležité emisné predpisy po celom svete vrátane sprísnenej normy EU6d-TEMP, ktorá vstúpi do platnosti v septembri 2019.

Výkonný a úsporný 6-valcový radový naftový motor.

Verzia BMW 840d xDrive Coupé predstavuje ďalší výrazný príspevok do segmentu športových automobilov. Neobvyklé použitie naftového motora vytvára očarujúce spojenie špičkového výkonu a excelentnej spotreby paliva. Trojlitrový 6-valcový radový naftový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo dodáva maximálny výkon 235 kW (320 k) a krútiaci moment 680 Nm, ktorý je dostupný už od 1 750 ot./min.

Ukážková účinnosť motora umocňuje charakter nového BMW radu 8 Coupé ako športového vozidla mimoriadne vhodného na diaľkové cesty. Najmä preto, lebo aj po prejdení stoviek kilometrov v jednom kuse zaručuje ničím nerušenú radosť z jazdy. Kombinovaná spotreba verzie BMW 840d xDrive Coupé dosahuje vynikajúce hodnoty 6,2 - 5,9 l/100 km*, čo zodpovedá emisiám CO2 s hodnotou 164 - 154 g/km*. Systém kontroly emisií dostal vylepšenú technológiu BMW BluePerformance s filtrom pevných častíc, oxidačným katalyzátorom, absorpčným katalyzátorom NOx a katalyzátorom SCR so vstrekovaním AdBlue na zníženie emisií dusíka. Výsledkom je, že BMW 840d xDrive Coupé spĺňa limity emisnej normy EU6d-TEMP.

* Uvedené hodnoty spotreby paliva, elektrickej energie a emisií CO2 vychádzajú z európskeho predpisu (EC) 715/2007 vo verzii platnej v čase typového schvaľovania. Hodnoty platia pre vozidlo so základnou výbavou na nemeckom trhu a rozsah zodpovedá použitiu rôznych rozmerov diskov a pneumatík ako aj od zvolenej doplnkovej výbavy.

Osemstupňová prevodovka Steptronic so širším rozsahom prevodových pomerov a so športovejším radením.

Všetky motory dostupné pre nový model BMW radu 8 Coupé sa spájajú s novou a vylepšenou verziou odľahčenej 8-stupňovej prevodovky Steptronic. Rozsah prevodových pomerov vzrástol zo 7,07 na 8,59, čo prináša výrazné zníženie spotreby najmä tým, že motor pri vysokých rýchlostiach dosahuje nižšie otáčky. Nová ovládacia elektronika pomáha k zvýšeniu celkovej účinnosti pohonného reťazca. Nové tlmiče kmitov potláčajú nerovnomerné otáčky motora a prešmykovanie meniča, čo prospieva komfortu. Upravené ovládanie hydrauliky 8-stupňovej prevodovky Steptronic Sport umožňuje športovejšiu zmenu rýchlostí.

Radiace páčky na volante pre manuálnu zmenu rýchlostí sú súčasťou štandardnej výbavy a prevodovka dostala aj funkciu Launch Control pre najlepšie možné zrýchľovanie z pokoja pri využití maximálneho potenciálu výkonu a trakcie.

Inteligentné prepojenie zlepšuje dynamiku a spotrebu.

Ovládacia elektronika 8-stupňovej prevodovky Steptronic Sport dokáže prispôsobiť spôsob radenia aktuálnej jazdnej situácii, na čo využíva inteligentné prepojenie so štandardne dodávaným navigačným systémom Professional a berie tak do úvahy aj vlastnosti naplánovanej trasy. Údaje z navigácie sa napríklad používajú na včasné podradenie pred križovatkou, aby sa využil brzdný efekt motora na spomalenie vozidla. Inteligentná riadiaca jednotka rovnako dokáže podržať zaradenú rýchlosť pri športovom prejazde zákrutami.

Inteligentné prepojenie znižuje spotrebu nového modelu BMW radu 8 Coupé napríklad aj tým, že v niektorých situáciách neaktivuje na základe údajov z kamier, snímačov asistenčných systémov a radarov systém Auto Start Stop. Vyhne sa tak zbytočnému vypínaniu motora napríklad pri krátkom zastavení na križovatkách či kruhových objazdoch. Na určenie ideálneho momentu na vypnutie či spustenie motora sa používajú aj údaje z prednej kamery o pohybe vpredu idúceho vozidla.

Inteligentné prepojenie taktiež umožňuje účinnejšie využívanie funkcie plachtenia. V rýchlostiach medzi 15 a 160 km/h zabezpečuje, aby sa pohon rozpojil hneď, keď dá vodič nohu z plynu. Vozidlo sa tak môže hneď pohybovať zotrvačnosťou pri voľnobežných otáčkach motora, čo znižuje spotrebu paliva. Táto funkcia je dostupná v jazdnom režime ECO Pro a vo verzii BMW 840d xDrive Coupé aj v režime COMFORT. Režim plachtenia sa aktivuje iba v zmysluplných jazdných situáciách, keď to neobmedzí komfort či výkon vozidla. Ak sa plynový pedál pustí veľmi náhle, zostanú prevody spojené, aby sa využil brzdný moment motora. Na požiadanie dodávaný Proaktívny jazdný asistent využíva topografické údaje z navigácie a informácie z radaru, aby vypočítal vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu a rozdiel v rýchlosti. Okrem toho sa zrýchlili reakcie systému na stláčanie plynového pedálu a zlepšila sa aj jemnosť opätovného zaradenia rýchlosti, pričom 8-stupňová prevodovka Steptronic Sport zároveň aj podradí.

Optimálna distribúcia výkonu vďaka účinnejšiemu pohonu všetkých kolies xDrive a elektronicky ovládanej uzávierke zadného diferenciálu.

Úloha maximálnej trakcie, ovládateľnosti a smerovej stability nového modelu BMW radu 8 Coupé pripadla na ostatnú generáciu inteligentného pohonu všetkých kolies BMW xDrive. Ten je teraz schopný podľa aktuálnej situácie oveľa rýchlejšie a precíznejšie rozdeliť krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá. Pre zvýšenie účinnosti sa plný výkon presúva cez elektronicky ovládanú lamelovú spojku tak, aby to maximálne vyhovovalo daným jazdným podmienkam.

Nový systém pohonu všetkých kolies BMW xDrive ponúka aj nastavenie, ktoré uprednostňuje pohon zadných kolies. Ten sa využíva pri zvlášť dynamickom jazdnom štýle, ktorým sú vozidlá značky BMW dlhodobo preslávené. Špecifické nastavenie pohonu všetkých kolies sa prejaví predovšetkým v jazdných režimoch SPORT a SPORT+.

Elektronicky ovládaná uzávierka zadného diferenciálu dáva ovládateľnosti ešte športovejší nádych a tvorí súčasť štandardnej výbavy verzie BMW M850i xDrive Coupé. Obmedzením vyrovnávania otáčok medzi vonkajším a vnútorným kolesom pri jazde v zákrutách vylepšuje pri dynamickej jazde prenos výkonu na vozovku. Výsledkom je, že nové BMW radu 8 Coupé vychádza zo zákrut s ešte väčším nadšením. Pod taktovkou elektronického stabilizačného systému Driving Stability Control (DSC) dokáže uzamykanie zadného diferenciálu zlepšiť trakciu a prenos výkonu a to najmä ak zadné kolesá jazdia po povrchoch s rozdielnymi úrovňami priľnavosti. Vďaka tomu sa nemusia kolesá zbytočne pretáčať. Diferenciál uzatvára elektromotor a na pomalšie sa otáčajúce koleso tak môže smerovať až 1 500 Nm krútiaceho momentu. V spojení s Integrálnym aktívnym riadením všetkých kolies Integral Active Steering, ktoré je súčasťou štandardnej výbavy verzie BMW 840d xDrive Coupé, prepožičiava vozidlu mimoriadne agilné a dynamické jazdné vlastnosti.

Technológia podvozka a potešenie z jazdy.

Vyladené na pretekárskej trati.

Nový systém podvozka zlepšuje športové vlastnosti a dynamické schopnosti nového modelu BMW radu 8 Coupé. Minimálna hmotnosť, nízko položené ťažisko a dobre rozložená hmotnosť. K tomu optimálny rázvor, široký rozchod vpredu aj vzadu, tuhá karoséria s vynikajúcou aerodynamikou. To všetko tvorí ideálny základ pre nastavenie vozidla zameraného na nové definovanie vysokej miery dynamiky a obratnosti a zároveň vysokú úroveň komfortu. BMW radu 8 Coupé dosahuje také spojenie športových schopností a špičkového komfortu, ktorému nemôže konkurovať nik z jeho rivalov.

Technológia podvozka vycibrená s pretekárskym know-how.

Technika podvozka nového modelu BMW radu 8 Coupé dopĺňa dizajn vozidla. Na prednej náprave využíva dvojité trojuholníkové ramená, vzadu je to päťprvková náprava. Dopĺňajú ich elektromechanické riadenie a špeciálne pre tento model vyvinuté vysoko výkonné brzdy. Kinematika a elastokinematika sa prispôsobili požiadavkám na dynamický jazdný štýl a poskytujú maximum obratnosti, ovládateľnosti, presnosti a výkonu. Pri detailnom vycibrení celkového nastavenia pomohli aj pretekárske skúsenosti oddelenia BMW M GmbH. Torzné ramená prednej nápravy a nosné ramená zabudované do zadnej nápravy vylepšujú tuhosť a prepojenie podvozkových elementov s karosériou. Nezávislé silentbloky, ktoré zvyšujú pevnosť odklonu kolies ako aj dodatočné tlmiace platničky na zadnej náprave, zlepšujú základné nastavenie dynamiky podvozka. Špeciálne čapy kolies a ramená umožňujú dosiahnutie maximálneho možného odklonu kolies na prednej aj zadnej náprave. Vďaka tomu dokáže vozidlo preniesť výkon na vozovku aj pri prejazde zákrutami vysokými rýchlosťami.

Asistenčné systémy vodiča.

Výnimočné inovácie pre komfort a bezpečnosť.

S výrazne rozšírenou ponukou asistenčných systémov vodiča sa nové BMW radu 8 Coupé rozhodlo jasne ukázať, že stále dokáže posúva svoje schopnosti v oblastiach komfortu a bezpečnosti na nové úrovne. Systémy sa prejavia najmä pri jazde na dlhšie vzdialenosti, keď vodičovi dokážu poskytnúť oporu v monotónnych situáciách akými sú dopravné zápchy či pomaly sa pohybujúca doprava. Zároveň cielenými asistenčnými zásahmi zvyšujú komfort a bezpečnosť pri riešení náročných situácií v mestskej doprave aj na dlhých trasách. Spracovaním obrazov z kamery a údajov získaných z ultrazvukových a radarových snímačov dokážu nové systémy poskytnúť vodičovi v rôznych situáciách ešte lepšiu podporu. V rámci balíka BMW Personal CoPilot predstavujú nový míľnik na ceste k automatizovanej jazde.

Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW radu 8 Coupé sú prvky ako Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia a Kolízne varovanie a Varovanie pred chodcami v meste s funkciou City Braking, ktoré teraz vystríha vodiča aj pred možnou kolíziou s cyklistami. V závislosti od situácie dokáže systém vozidlo úplne zastaviť a vyhnúť sa kolízii, prípadne minimalizovať jej následky.

Komplexný balík bezpečnosti a komfortu: Driving Assistant Professional.

Na želanie dodávaný balík Driving Assistant Professional obsahuje prvky ako Varovný systém zmeny a opustenia jazdného pruhu vrátane Asistenta pre jazdu v dopravnej zápche ako aj Asistent udržiavania jazdného pruhu s aktívnou ochranou pred bočnou kolíziou. Asistent zmeny jazdného pruhu sa dá využívať na diaľniciach a dvojprúdových cestách spolu s aktivovaným Asistentom riadenia a so systémom Asistent riadenia a jazdného pruhu. Pomáha vodičovi komfortným automatickým preradením sa do vedľajšieho pruhu pri jazde v rozsahu rýchlosti 70 – 210 km/h. Stačí na to dlhšie podržanie ovládača smerovky.

Ďalšou súčasťou tohto balíka je Automatický vyhýbací manéver. Poskytuje pomoc v kritických situáciách, keď sa ešte dá vyhnúť sa kolízii. Na želanie vodiča sa pri prejazde okolo iných vozidiel aktivuje zásah do riadenia. Paletu asistenčných systémov dopĺňa viacero bezpečnostných a komfortných prvkov vrátane Varovného systému pre križovatky. Pri rýchlosti jazdy do 85 km/h poskytuje upozornenie na vozidlá prichádzajúce zo strán a to najmä za zníženej viditeľnosti. Zadný varovný systém pred premávkou zboku, Varovanie pred zmenou prednosti v jazde, Varovanie pred vjazdom do protismeru a Varovný systém zmeny jazdného pruhu. To sú len niektoré z bezpečnostných prvkov obsiahnuté v balíku Driving Assistant Professional.

Pohodlné manévrovanie pri parkovaní.

Opäť sa podarilo zlepšiť fungovanie viacerých asistenčných systémov, ktorú uľahčujú vjazd a následne aj výjazd z parkovacieho miesta. Nové BMW radu 8 Coupé je štandardne vybavené Parkovacími senzormi vpredu aj vzadu (PDC). Na požiadanie dodávaný parkovací asistent v novom modeli BMW radu 8 Coupé využíva lineárne navádzanie na plne automatické pozdĺžne zaparkovanie vozidla. Systém premeriava potenciálne parkovacie miesta pri jazde okolo nich. Keď nájde vhodné miesto, vodič iba zapne smerovku, stlačí tlačidlo na stredovej konzole a Parkovací asistent prevezme riadenie, ako aj zaradenie patričného režimu prevodovky, akceleráciu a brzdenie. Na vodičovi ostáva povinnosť sledovať proces parkovania. Pri cúvaní do parkovacieho miesta potom systém zastaví vozidlo v takej pozícii, aby mohol vodič opustiť parkovacie miesto s pripraveným vytočeným volantom. 

Ďalšou ilustráciou pokroku značky BMW smerom k automatizovanej jazde predstavuje Asistent cúvania. Táto funkcia poskytuje doteraz nevídanú podporu pri vychádzaní z parkovacích priestorov alebo pri cúvaní v stiesnených oblastiach. Systém prevezme riadenie vozidla na trasách, ktoré vozidlo už predtým prešlo smerom vpred. V novom modeli BMW radu 8 Coupé je tak cúvanie na vzdialenosť až do 80 metrov rýchlosťou do 9 km/h mimoriadne komfortnou záležitosťou. Vodič iba pridáva, brzdí a kontroluje okolie.

Objavte viac

Súbory cookie na doméne bmw-lioncar.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.