Cookies

Cookies používame, aby sme vám zaručili najlepší možný zážitok z návštevy našej webstránky. Ak budete pokračovať bez zmeny vašich nastavení, dávate tým najavo svoj súhlas s prijímaním všetkých cookies z našej webstránky. K dispozícii však máte aj možnosť kedykoľvek zmeniť svoje nastavenia cookies. Podrobné informácie o použití cookies na tejto webstránke získate kliknutím na odkaz.

en

Úplne nové BMW radu 1

Tretia generácia úspešného kompaktného vozidla odhaľuje novú konštrukciu pohonu predných kolies značky BMW. Spája pre značku BMW typickú dynamicky výnimočnú radosť z jazdy s výrazným nárastom vnútorného priestoru.

Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1
Úplne nové BMW radu 1

6.6.2019

Z prvých dvoch generácií modelu BMW radu 1 sa vyrobilo viac ako 1,3 milióna vozidiel, pričom vozidlo si získalo veľkú obľubu najmä v Európe. Tretia generácia modelu ponúka oveľa viac vnútorného priestoru a špičkový pohon predných kolies sa podpísal aj pod drobné zmeny exteriéru. Z tejto konštrukčnej zmeny ťažia predovšetkým cestujúci na zadných sedadlách a to najmä pre širšie usporiadanie zadných partií. Nové BMW radu 1 bude k dispozícii iba v 5-dverovej verzii. Dĺžka 4 319 milimetrov znamená skrátenie oproti predchádzajúcej generácii o 5 milimetrov.

Šírka (teraz 1 799 milimetrov) narástla o 34 milimetrov, zatiaľ čo výška (1 434 mm narástla o 13 milimetrov. S 2 670 milimetrami je rázvor o 20 milimetrov kratší než mala druhá generácia tohto modelu.

Nová predná časť s väčšími obličkami BMW.
Nová predná časť BMW radu 1 a jej svieža interpretácia ikonického dizajnového prvku značky BMW dominuje celému vozidlu. Nezameniteľné obličky BMW sú teraz väčšie a výraznejšie. Prvý raz v tomto modelovom rade sa obličky v strede spájajú. Vlajkový model tohto modelového radu predstavuje BMW M135i xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 7,1 — 6,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 162 — 155 g/km). Jeho obličky nepoužívajú tradičné priečky, no namiesto nich dostali výrazný priestorový výplet inšpirovaný svetom pretekárskych automobilov. Svetlomety majú hranatý tvar a vozidlu dodávajú svieži a mladícky vzhľad. Na želanie dodávané Full LED svetlomety, prípadne aj v adaptívnej verzii, dotvárajú mimoriadne moderné tvary.

Zreteľný žraločí nos a jasný klinovitý tvar.
Blatníky a boky úplne nového BMW radu 1 vytvárajú najmä so známym a dobre viditeľným žraločím nosom BMW jasný náznak klinovitého tvaru. Úzke tvary okien sa končia v C-stĺpiku a vytvárajú tradičný Hofmeistrov oblúk. Zopár prelisov a precíznych línií spolu s výrazne tvarovanými povrchmi dodáva novému radu 1 atletický vzhľad. Hlavným prvkom zadnej časti je široká spodná časť, ktorá umocňuje klinovitý vzhľad vozidla. Vzniká tak príťažlivá silueta a neprehliadnuteľná dominancia na ceste. Tú umocňuje aj príťažlivá línia prelisu bokov. Široké moderne stvárnené dvojdielne zadné svetlomety s nízkou stavbou tento pocit ešte podčiarkujú. Na požiadanie dodávané Full LED zadné svetlomety vytvárajú úplne nový známy tvar písmena L. Úzky svetelný prvok teraz zasahuje až do bokov vozidla. Výrazne tvarované povrchy a vizuálne príťažlivé koncovky výfukového potrubia s priemerom 90 milimetrov (alebo 100 milimetrov a obohatené o výrezy v blatníku v prípade modelu BMW M135i xDrive) dodávajú zadnej časti športový vzhľad. BMW radu 1 sa dodáva so širokou ponukou diskov kolies z ľahkých zliatin s priemerom od 16 palcov. Prvý raz sa do výberu dostali aj na požiadanie dodávané disky kolies s priemerom 19 palcov.

Panoramatická strecha a podsvietené lišty interiéru.
Prvý raz sa do ponuky BMW radu 1 dostáva elektrické panoramatické strešné okno. Do interiéru tak preniká viac svetla, pričom odhaľuje viac vnútorného priestoru, špičkovú kvalitu materiálov ako aj inovatívne detaily. Tie zahŕňajú podsvietené lišty interiéru debutujúce v BMW ako súčasť zoznamu prvkov dodávaných na želanie. Predstavia sa v troch rôznych vzoroch so šiestimi možnosťami nastavenia farebného podsvietenia a s priehľadnými efektmi. Medzi ďalšie vymoženosti na zvýšenie komfortu a pohodlia patria združené ovládače funkcií kúrenia a klimatizácie ako aj jednoduché ovládanie ďalších jazdných funkcií. Pred radiacou pákou sa navyše nachádza aj ďalší odkladací priestor. Ten sa dá na požiadanie vybaviť bezdrôtovým indukčným nabíjaním mobilných telefónov.

Na prístup k ovládaniu nového operačného systému BMW 7.0 slúžia, po zvolení príslušnej na želanie dodávanej funkcie, aj gestá. Štandardne sa však využívajú dva displeje, ktoré majú vo verzii BMW Live Cockpit Professional, dodávanej na želanie, uhlopriečku až do 10,25 palca.

Veľký nárast priestoru.
Interiér úplne nového BMW radu 1 je oveľa priestrannejší než jeho predchodca a to najmä v zadnej časti. Jednoduchšie sa do neho vstupuje a priestor na kolená zadných pasažierov sa zväčšil o 33 milimetrov. Zadná časť ponúka s na požiadanie dodávaným posuvným panoramatickým strešným oknom o 19 milimetrov viac priestoru na hlavu. Zadní cestujúci si užijú aj priestor na lakte zväčšený o 13 milimetrov, vodič a predný spolujazdec v tomto prípade získali 42 milimetrov navyše. Objem batožinového priestoru medzigeneračne narástol o 20 dm3 na súčasných 380 dm3 a po sklopení zadných operadiel dosiahne objem 1 200 dm3. Minimálna šírka batožinového priestoru sa zväčšila o 67 milimetrov. Prvý raz sa do ponuky BMW radu 1 dostala možnosť elektrického ovládania veka batožinového priestoru.

Štyri línie výbavy a jeden vlajkový model.
Základný model Advantage dopĺňajú v modelovej ponuke BMW radu 1 ďalšie tri línie výbavy. Navzájom sa líšia detailmi interiéru aj exteriéru. Luxury Line zdôrazňuje elegantné a komfortné zameranie vozidla. K tomu pomáhajú prvky karosérie z lešteného hliníka a čalúnenie sedadiel kožou Dakota. Na ďalších priečkach smerujúcich k vlajkovej lodi BMW M135i xDrive sa nachádzajú výbavy Sport Line s čiernymi prvkami, grafikou rámov okien s vysoko lesklými prvkami Shadow Line z ponuky BMW Individual a športové sedadlá ako aj verzia M Sport s doplnkami z lešteného hliníka, špeciálne upravenými otvormi na vstup vzduchu a zadný nárazník BMW M vo vysoko lesklej čiernej farbe. Vlajkový model sa vyznačuje prvkami ako vypletaná výplň obličiek BMW, špeciálne tvarované lemy koncoviek výfukového potrubia v sivej farbe Cerium Grey a zadný spojler BMW M vo farbe vozidla.

Špičková BMW konštrukcia pohonu predných kolies s inovatívnou technológiou pohonu.
Tretia generácia modelu BMW radu 1 prvý raz prináša špičkovú konštrukciu pohonu predných kolies BMW. Výsledkom sú vzorové jazdné vlastnosti vo svojom segmente a oveľa priestrannejší interiér. Päťročný vývojový proces spojil všetky skúsenosti nazbierané za ostatné roky s modelmi spoločnosti BMW Group s pohonom predných kolies spolu s prenosom technológií zo značky BMW i do hlavnej značky BMW. Vzniklo tak čistokrvné vozidlo značky BMW s vlastným charakterom. Či už s pohonom predných kolies alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies BMW xDrive, nové BMW radu 1 posúva obratnosť na novú úroveň, ktorou jasne prevyšuje svojho predchodcu. Rýchle a precízne reakcie sa dajú dostatočne predvídať a slúžia na zlepšenie jazdného zážitku. Dôležitým faktorom je v tomto prípade technológia ARB (aktívny prvok potláčajúci preklz kolies) známa z modelu BMW i3s (kombinovaná spotreba elektrickej energie: 14,6 — 14 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 0 g/km), ktorá sa prvý raz predstavuje vo vozidle so spaľovacím motorom. Vďaka nej sa dá preklz kolies ovládať oveľa rýchlejšie a citlivejšie ako predtým. Technológia ARB tvorí súčasť štandardnej výbavy BMW radu 1 a využíva ovládanie preklzu kolies, ktoré sa nachádza priamo v riadiacej jednotke motora namiesto toho, aby sa nachádzala v riadiacej jednotke stabilizačného systému DSC. Elimináciou dlhých signálnych dráh sa informácie dostanú do cieľa trikrát rýchlejšie. Vďaka tomu dostane vodič preklzujúce koleso pod kontrolu desaťkrát rýchlejšie. Aktívny člen obmedzovania preklzu kolies úzko spolupracuje s dynamickým stabilizačným systémom DSC a výrazne potláča nedotáčavé prejavy, ktoré sa bežne vyskytujú vo vozidlách s pohonom predných kolies.

Dva modely s inteligentným pohonom všetkých kolies BMW xDrive.
Technológia ARB a systém BMW Performance Control tvoria samozrejmú súčasť aj modelov BMW 120d xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 4,7 — 4,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 124 — 117 g/km) a BMW M135i xDrive, štandardne vybavených inteligentným pohonom všetkých kolies. Štandardnú výbavu modelu M135i xDrive dopĺňa aj novo vyvinutý mechanický samosvorný diferenciál Torsen, ktorý úpravou svornosti predných kolies dodáva vozidlu ešte športovejšie jazdné vlastnosti.

Diferenciál tvorí súčasť štandardne dodávanej 8-stupňovej automatickej športovej prevodovky Steptronic Sport a obsahuje aj režim Launch Control, ktorý aj na prvom a druhom rýchlostnom stupni púšťa na kolesá plný krútiaci moment s hodnotou 450 Nm. Obratnosť vozidla a jeho chuť po zákrutách zvyšuje v modeli BMW M135i xDrive aj ostrejšie riadenie M Šport. Brzdy M Šport sa vyznačujú excelentnou odolnosťou proti vädnutiu a za každých okolností poskytujú dostatočnú rezervu brzdného výkonu. Riadenie M Šport a brzdy M Šport tvoria súčasť výbavy na želanie aj pre ostatné modely BMW radu 1.

Začiatok predaja s troma naftovými a dvoma benzínovými motormi.
Záujemcovia si môžu objednať nové BMW radu 1 s niektorým z ponuky 3- a 4-valcových motorov ostatnej generácie z rodiny BMW EfficientDynamics. Množstvo detailných úprav sa prejavilo na lepšej spotrebe paliva, nižších emisiách a v niektorých prípadoch aj na vyššom výkone. Na výber sú tri naftové a dva benzínové motory s výkonmi od 85 kW (116 k) v modeli BMW 116d (kombinovaná spotreba paliva: 4,2 — 3,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 110 — 100 g/km) do 225 kW (306 k) v modeli BMW M135i xDrive. Posledný menovaný motor predstavuje v spomínanom modeli najvýkonnejší 4-valec v ponuke spoločnosti BMW Group. BMW M135i xDrive zrýchli z 0 na 100 km/h iba za 4,8 sekundy (s balíkom M Performance dostupným od 11/2019 klesne táto hodnota na 4,7 sekundy) a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Napriek týmto očarujúcim hodnotám výkonu je kombinovaná spotreba paliva iba 7,1 — 6,8 l/100 km a kombinované emisie CO2 sa držia na hodnotách 162 — 155 g/km. Všetky motory dostupné pre BMW radu 1 vyhovujú prísnym emisným podmienkam normy Euro 6d-TEMP, zatiaľ čo BMW 116d spĺňa už normu Euro 6d. Benzínové motory dostali filter pevných častíc pre benzínové motory a naftové motory využívajú filter pevných častíc pre naftové motory, absorpčný katalyzátor oxidov dusíka NOx a technológiu SCR (selektívna katalytická redukcia).

Tri rôzne technológie prevodovky.
Modely BMW 116d, BMW 118d a BMW 118i sa štandardne dodávajú s prepracovanou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, zatiaľ čo na požiadanie sa do modelov 116d a 118i montuje špičková 7-stupňová dvojspojková prevodovka Steptronic. Tichšia a jemnejšie radiaca 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic sa na požiadanie dodáva do modelu 118d a štandardne do modelu 120d xDrive, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic Sport zase do modelu BMW M135i xDrive. Inteligentný softvér umožňuje, aby sa radenie oboch automatických prevodoviek prispôsobilo aktuálnym podmienkam na ceste a v doprave.

Asistenčné systémy z modelov BMW z vyšších radov.
Do nového BMW radu 1 sa dostalo mnoho inovatívnych asistenčných systémov vodiča, ktoré pochádzajú z modelov BMW z vyšších radov a majú svoj debut v prémiovej kompaktnej triede. V závislosti od konkrétneho systému dokážu kamery, radary a ultrazvukové snímače nazbierať a vyhodnotiť údaje, ktoré monitorujú okolie vozidla a následne vystríhajú vodiča pred nebezpečenstvom, prípadne dokážu aktívne zasiahnuť do riadenia alebo do bŕzd a tým minimalizovať hroziace riziko. Štandardná výbava na európskych trhoch obsahuje Kolízne varovanie a varovanie pred chodcami s funkciou brzdenia v meste, pričom dokáže vodiča vystríhať aj pred prítomnosťou cyklistov. Štandardne sa vo vozidlách nachádza aj Lane Departure Warning Syste (Varovný systém opustenia jazdného pruhu) s aktívnym udržiavaním vozidla v jazdnom pruhu, ktorý funguje pri rýchlostiach od 70 do 210 km/h. V ponuke na požiadanie dodávaných asistenčných systémov sa nachádzajú aj Aktívny systém udržiavania rýchlosti použiteľný do rýchlosti 160 km/h (modely s automatickou prevodovkou aj s funkciou Stop & Go) či Driving Assistant obsahujúci Varovný systém zmeny jazdného pruhu, Zadný predkolízny systém a Zadný varovný systém pred premávkou zboku.

Parkovací asistent s inovatívnym Asistentom cúvania.
BMW radu 1 pomáha aj s parkovaním a to vo forme na požiadanie dodávaných aktívnych parkovacích senzorov PDC, cúvacej kamery alebo Parkovacieho asistenta. Posledný menovaný umožňuje automatické zaparkovanie na parkovacie miesto, ktoré sa nachádza pozdĺžne alebo kolmo k smeru jazdy. Vozidlo dokáže z parkovacieho miesta aj samostatne vyparkovať. Premiéru v prémiovej kompaktnej triede oslavuje inovatívny Asistent cúvania, ktorý si uloží posledných 50 m jazdy vpred rýchlosťou do 36 km/h, aby v prípade potreby dokázal zacúvať späť a popritom aktívne zasahovať do riadenia a to až do rýchlosti 9 km/h. Vozidlo pritom cúva po rovnakej línii ako išlo vpred.

---

Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia.
Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy.
Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie.
Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste BMW Slovenská republika.

Objavte viac